Fantomas kontra Fantomasová

09.11.2015 19:43

Věděli jste, že Fantomas má manželku? Tedy není nic moc, vždyť se koneckonců chová jako moje máma. Ale na druhou stranu on je zelený, takže se to asi kompenzuje. A právě o téhle dvojici je komedie „Paní Fantomasová se zlobí.“ Já tam vlastně taky účinkuji. Jsem něco jako hlavní hrdina, víte? Uvidíte mě jen, co se nenápadně vplížíte na jeviště – tak aby vás neviděli ani herci, ani diváci – a pak zahnete hned doprava. Jsem přesvědčen, že mě tam najdete na dvou místech … najednou. V jedné chvíli budu přepínat zvuk a v té samé světla. Tedy pokud se nerozbije opona, pak totiž budu k tomu všemu ještě roztahovat oponu. A pokud se nebude měnit scéna, to mě neuvidíte, jelikož budu kompletně zaházen kulisami. Nebo pokud mě neomráčí banánová slupka, kterou po mě představení co představení hází Fantomas. Prostě vytížená stěžejní role.
Mám na starosti osvětlení (což je výborné, když skoro nevidíte na scénu) a jsem zvukař (ještě méně, než slyším ze své místnosti, bych slyšel jedině před budovou). Pak za vámi přijde „Ray Koranteng“ a vymlouvá se, že jste mu nerozsvítili, a že nevidí a bla bla bla.
Je zvláštní sledovat děj ze zákulisí – všechny vidíte z profilu. Jste součástí hry, ale necítíte trému. Velkou zábavou je pozorovat, jak se celý, do detailu naučený obraz, rozpadá, když někdo řekne jiné slovo nebo pro jistotu vůbec nic neřekne. Pak nastává čas nápovědy. Ta skvěle pomáhá našim hercům vrátit vše do pořádku. Musím uznat, že jsou opravdu dobří. Rozhodně se na ně přijďte podívat.
Na závěr jedna dobrá zpráva: od teď jsme na pozici zvukař/osvětlovač dva.  Nestíháme oba.

                                                                                                                    Tomáš Nejedlý osvětlovač/zvukař

—————

Zpět